Jobbigt värre

Don't deny that sick feeling in your stomach you can't run from it
let it guide you into high view and move beyond the summit
from peeks to valleys speed through alleys if it's done quick
you'll have time to find the caves where the days are never sunlit

Jag vände på klacken och sprang därifrån. Tog min mat och sprang tillbaka till mitt rum. Mina insikter plågar mig extra, för jag vet att jag gör tvärt emot vad jag borde göra. Det enda jag kan göra nu för att vara sann mot migsjälv är att ta mig i kragen och släpa mig tillbaka till matsalen. Jag behöver inte äta nått, bara jag går dit så har jag vunnit slaget. Inte mot henne. Mot känslan i magen och instinkten att fly. Jag måste stå kvar. stå kvar. Ta den gammla tallriken, diska av den och lägg den över min tallrik med mat. Sen går jag till matsalen och sätter mig i känslan. Känner du igen dig?

Botvind I Motvind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0